

Onze inzet voor digitale toegankelijkheid
voor iedereen
Bij Santander Consumer Bank vinden we het belangrijk
dat iedereen onze diensten zorgeloos kan gebruiken.
Daarom stellen we onze klanten centraal in alles wat we
doen en streven we op elk vlak naar een duurzame en
inclusieve aanpak.
Om ervoor te zorgen dat iedereen vlot toegang heeft tot
onze digitale diensten, volgen we de WCAG 2.2-richtlijnen
(niveau AA). Deze normen zijn opgenomen in de Europese
richtlijn inzake de toegankelijkheid van producten en
diensten, die op 28 juni 2025 van kracht wordt.
Internettoegankelijkheid is een belangrijk onderdeel van
deze wetgeving en Santander implementeert deze voor
zijn klanten.




Toegankelijkheid als uitgangspunt
Onze experts in digitale klantervaring doen er alles aan om elke klant een vlotte, intuïtieve en aangename digitale beleving te bieden.
Digitale toegankelijkheid maakt bij al onze projecten deel uit van de werkwijze, van de ontwerpfase tot het testen.
Voor we nieuwe ontwikkelingen aan onze klanten aanbieden, laten we ze zorgvuldig testen om de gebruikservaring te optimaliseren.




Recente verbeteringen
Onze website en app zijn grondig vernieuwd om een volledig toegankelijke digitale ervaring te garanderen.
- Hoog kleurcontrast: de website voldoet aan alle toegankelijkheidscriteria voor leesbaarheid en gebruiksgemak.
- Aangepaste lettergrootte: elke lettergrootte voldoet aan de toegankelijkheidsnormen.
- Ondertiteling van video’s en audio-integratie van tutorials: bij elke video zijn ondertitels en beschrijvende audio beschikbaar.
- Geoptimaliseerde navigatie: onze navigatie is ontworpen om compatibel te zijn met leestoestellen.
- Toegankelijke titels en teksten: elk visueel element heeft een alternatieve tekst en beschrijving om de navigatie te vergemakkelijken.
- Toegankelijke pdf-documenten: alle pdf-bestanden die sinds juni 2025 gepubliceerd zijn, voldoen aan standaard B2.
- Liggende modus: onze bankapp beschikt over een liggende weergave om de navigatie-ervaring op bepaalde toestellen te optimaliseren.
We hebben al grote stappen gezet richting volledige digitale toegankelijkheid, maar we zijn er nog niet helemaal. Dat weten we en daar werken we volop aan.


ebt u een vraag of opmerking over de toegankelijkheid van onze online diensten, producten of applicaties?
Neem dan zeker contact met ons op. Onze klantenservice helpt u graag verder.