Hoe opent u een online spaarrekening met een formulier?

U opent uw spaarrekening bij Santander Consumer Bank via een formulier in 6 eenvoudige stappen. Zorg dat u het rekeningnummer van uw zichtrekening bij de hand hebt voordat u begint.

 
 
 
Video Thumbnail
 
 

 
 

 

 
 
 
 
 
 

2:44

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

1. Maak een scan van uw identiteitskaart

Maak voor u begint een scan van uw identiteitskaart. U hebt zowel de voor- als achterzijde nodig in twee aparte bestanden.

2. Duid aan voor wie u een spaarrekening opent

Om te beginnen moet u aangeven of u al klant bent bij Santander Consumer Bank. U kiest de optie die voor u van toepassing is.

Daarna kiest u of u 1 of 2 rekeninghouders wilt koppelen aan uw spaarrekening.
Wilt u een gezamenlijke spaarrekening dan kiest u 2 medehouders. Bevestig uw keuze om verder te gaan.

3. Voer uw persoonlijke gegevens in

Kies om uw spaarrekening te openen met behulp van het formulier. Voer alle gevraagde persoonsgegevens in. Upload waar gevraagd de voor- en achterzijde van uw identiteitskaart.

Geef vervolgens uw referentierekening op. Dit is uw zichtrekening bij een Belgische bank. Indien u een spaarrekening opent met 2 rekeninghouders moet de referentierekening op naam van beide personen staan.

Kies één van de veiligheidsvragen en beantwoord ze. Deze gegevens worden gebruikt als extra controle om een nieuwe login te krijgen indien u uw logingegevens verliest.

4. Aanvaard de fiscale & wettelijke informatie

5. Valideer uw openingsdocument

Controleer uw gegevens in het overzicht van uw aanvraag. Pas indien nodig uw gegevens aan door op “wijzig” te klikken. Indien alles correct is, kan u nu de gegevens ondertekenen. 

Wanneer u uw aanvraag voor het openen van een rekening heeft ingediend, ontvangt u een e-mail met uw klantnummer en uw tijdelijke wachtwoord. Om veiligheidsredenen wordt het contract dat u moet afdrukken en ondertekenen naar de beveiligde mailbox van uw klantenzone gestuurd. Hebt u niets ontvangen? Controleer dan ook uw spamfolder. Als u na 15 minuten nog geen e-mail hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantendienst op 02/588 96 25.

Zodra u bent ingelogd op uw klantenzone, drukt u uw openingsdocument af en ondertekent u het. Als u een gezamenlijke spaarrekening opent, moeten beide rekeninghouders het document ondertekenen.

Bezorg ons vervolgens het volledige document terug per post: 

DA antwoordcode
(Guldensporenpark 81
Santander Consumer Bank
9820 Merelbeke)

Een postzegel is niet nodig, Santander Consumer Bank betaalt de portkosten.

6. Activeer uw spaarrekening door een eerste overschrijving

Zodra we uw ondertekende document hebben ontvangen en gevalideerd, ontvangt u een e-mail met instructies om uw spaarrekening bij Santander Consumer Bank te activeren.

Activeer uw spaarrekening door een eerste betaling te doen vanaf uw referentierekening. Deze stap is belangrijk voor de validatie van uw identiteit. Daarna kunt u vanaf elke andere rekening geld op uw spaarrekening storten.